Nezařazené

Chcete byť copywriterom? Naučte sa pracovať poctivo

Copywriting, ten nie je len o vašom talente alebo kreativite a niektorých „technických“ záležitostiach, ako je napríklad ovládanie gramatiky či štylistiky. Je aj o dodržiavaní termínov, kritérií a požiadaviek vašich klientov. Bohužiaľ, nie vždy ide o obrovské umenia na vysokej úrovni.Človek ťuká do myšky od počítača

Nie je nič horšie ako pomalý copywriter
Niekomu sa to síce môže zdať ako paradox, no vo väčšine prípadov ľudia oceňujú skôr rýchle dodanie textov bez preklepov, ako pomalé až neskoré dodávanie textov, ktoré majú neskutočne obrovskú pridanú hodnotu. Pýtate sa, prečo je to tak? Ťažko povedať, no najpravdepodobnejším dôvodom je to, že nie každý text má slúžiť na to, aby si ho ľudia čítali a boli z neho ohúrený. Napríklad také popisky k produktom na e-shopy alebo krátke texty, ktoré spĺňajú úlohu linkbuildingu alebo sú na webe len preto, aby v nich boli umiestnené kľúčové slová, tie skutočne nemusia byť dokonalé po obsahovej stránke. to je asi ten najpravdepodobnejší dôvod, prečo niekedy zákazníci uprednostňujú rýchlosť nad kvalitou.

Na čo si dať najväčší pozor?
Úplne najväčší pozor by ste si mali dať na také veci, ako je prísľub dodania textu v daný dátum, no jeho skutočné odovzdanie sa uskutoční o tri dni neskôr. Tri dni, to je samozrejme len príklad. Ak už sa vám stane, že skutočne nestíhate, klientovi o tom vždy dajte vedieť a nezabudnite na ospravedlnenie a možno i krátke vysvetlenie toho, prečo s prácou meškáte.
Druhou dôležitou vecou je odovzdávanie textov bez chýb, ako sú napríklad dvojmedzery medzi slovami, preklepy v slovách alebo chyby v nadpisoch.Žena sedí v kancelárii pri okne a píše na notebooku

Ste sklamaní?
Hold, copywriting nie je vždy o umení a čisto kreatívnej práci. Niekedy si človek musí odmakať aj „strojové“ a mechanické písanie. Berte to však pozitívne. Ak sa naučíte tvoriť texty rýchlo a bez chýb, pomôže vám to vo vašom ďalšom osobnostnom a hlavne pracovnom rozvoji.