Copywriting nie je veda, každý to však nezvládne
Zobuďte sa zo sna tak, ako som sa musela z neho zobudiť aj ja. Keď mi prišiel prvý mail so zadaním, v podstate som nerozumela polovici veciam, ktoré sa tam písali. Obsahovo išlo o text, ktorý mal byť o nejakých produktoch zdravej výživy. V tejto oblasti skutočne nie som až tak mimo, no i napriek tomu som nechápala, ako to treba celé spracovať, pozliepať a urobiť. Dostala som presne stanovený rozsah textu, myslím, že to boli nejako dve normostrany, k tomu hromadu kľúčových slov a pokyny, ako že text treba prepojiť s externými a interným odkazmi, a že treba používať nadpisy a podnadpisy H1, H2, H3… OK, ja viem, že ak na tento článok práve natrafil niekto, kto sa tomuto remeslu venuje, tak musí vyvaľovať oči ako blázon. Viem, e pre človeka, ktorý vie, ako sa to robí, je niečo také absolútnym základom. To je však práve to, čo sa snažím týmito riadkami povedať.
Chcete sa pustiť do copywritingu? Tak spomaľte. Najprv si naštudujte, čo znamená čo, aké pravidlá sa pri písaní takýchto textov dodržiavajú, aký je rozdiel medzi jednotlivými typmi textu a tak ďalej. Ja som napríklad všetko toto urobila, texty som nejako, avšak horko – ťažko napísala, a potom so m pochopila, že na toto ja proste hlavu a talent nemám. Ak sa teda chcete do tohto remesla pustiť, radím vám, predtým ako seknete s vašou starou prácou, sa pozrite na to, čo to vlastne celé obnáša. Verte mi, nie je to med lízať a veľmi rýchlo pochopíte, že ide skutočne o remeslo ako každé iné. Písať texty na web, ktoré majú presné pravidlá, to proste zaberie istý čas štúdia, potom tréningu, no a možno potom budete aj vy písať ako profesionál – dobre, kvalitne a hlavne rýchlo.